ANSA USA Landsmøte 2014

En av de tingene jeg innimellom savner når jeg studerer så langt borte som jeg gjør er et godt norsk nettverk. En gruppe mennesker du vet du kan ha kontakt med senere i livet og som du deler studietiden med. Mange sier at det er i studietiden du finner venner for livet, men i og med at jeg ikke planlegger å bli i USA i alle mine dager føltes det egentlig ut som en umulighet.

Heldigvis ble jeg medlem i ANSA, og etter et par gode arrangementer rundt om i landet har jeg funnet en løsning på tidligere nevnt problem. Som eneste norske student (som jeg vet om) på universitetet her i Lincoln er det godt med de helgene jeg innimellom får tilbringe med en gjeng fine, rare og morsomme nordmenn. For nesten to uker siden sto landsmøtet på programmet, og ca 50 norske unge mennesker møttes i Chicago for å velge nytt landsstyre og utforske en by som var ny for veldig mange av oss, meg inkludert.

Jeg stakk av med mange gode minner, en Chicago-pizza og ny stilling som informasjonsleder for ANSA USA..!

Siste dagen startet vi med brunsj og mimosas på Atwood før vi tok turen bort i tidligere Sears Tower, nå Willis Tower. Litt sightseeing fikk vi jo tid til.

Utsikten fra 103. etasje.

Det blir nok ikke så lenge til jeg returnerer igjen, Chigaco er jo tross alt bare åtte timer å kjøre; peanøtter for amerikanere i store biler.

 

2 thoughts on “ANSA USA Landsmøte 2014

  1. Wow, der så jeg litt brun ut. Flotte greier.🙂

    Fine bilder du fikset fra Chicago! Det er bare å legge dem til albumet vårt på Facebook, jeg fikk ikke tatt så mange som jeg skulle ønsket.

    Lykke til videre med vervet, jeg er ikke i tvil om at saken er i trygge hender med deg (og dere)!

Leave a Reply

