winter wonderland

Forrige helg ble tilbrakt med ANSA USA og Canada høyt over havet, i Breckenridge, Colorado. En dag i bakken med perfekt føre, pudder og endeløse renn, og flere dager med kos og sosialisering med andre norske studenter. Afterski, fellesmiddag og peiskos var akkurat det jeg trengte i det skolealvor begynner å overta igjen.

Byen ligger på ca 3000 moh. og var originalt grunnlagt av et par nordmenn som virkelig innførte skikultur, både nedover og bortover. Sentrum ser ut som en pepperkakeby med små fargerike hus og fjell på alle sider, og i bakkene kjører alle rundt med HH logo på brystet og overlykkelig glede. Hele helgen var virkelig en liten pause fra hverdagen og var etterlengtet etter en våt og trist romjul i Norge.

Det blir nok ikke lenge igjen til neste besøk; reisefeberen slår enda sterkere til når man bor midt i midten av ingenting og flybillettene koster mer enn en måneds husleie.

Til neste måned reiser jeg til Chicago med samme gjeng. ANSA-medlemskapet mitt er noe av det beste med å studere i utlandet, og selv om jeg var litt motvillig til å bli medlem i første omgang har jeg nå bare gode og varme anbefalninger når det kommer til organisasjonen. I mars skal jeg forsøke å stille som informasjonsansvarlig i ANSA USA, og selv om jeg har store sko å fylle etter Maren, og må bevege meg langt ut av min egen komfortsone, tror jeg det kan bli en god opplevelse på flere nivåer.

Leave a Reply

