161013

 

I dag har jeg høst på hjernen. Midten av oktober er forbi, og plutselig er vi midtveis i semesteret. Jeg sover lenge, våkner til dovent oktoberlyst igjennom persiennene og starter dagen med svart kaffe, notatgjennomgang og en kjæreste som lager frokost. På vei hjem fra skolen går jeg gjennom langt gress, så rart at sensommeren ikke kom før i oktober. Luften er mindre klar enn jeg er vant til, og det stikker litt at jeg går glipp av Oslohøsten, som er noe av det fineste jeg vet.

Strømpebuksen er på for første gang siden våren, og jeg ser fremover til en New York tur og til dagen jeg setter meg på flyet og reiser hjem til jul. I morgen er siste skoledag før “høstferie”, som varer til neste onsdag. Fem små dager med fri, lekser og intens lesing. Fokuserer på det positive, bruker penger på ting jeg kanskje ikke trenger, men som drastisk forandrer humøret. I kveld tar jeg med meg mormor på teater og tapas-middag, og i morgen skal kjæresten med på kino. På fredag har jeg fri fra jobben og planlegger yoga og altfor mange kopper kaffe, før jeg både skal jobbe og løpe i “Run or Dye” på lørdagen.

Det er så lett å glemme meg selv når det er annet som må gjøres, og med ett sitter jeg med hele meg i fanget og tviler på alt jeg har gjort og kommer til å gjøre. Det er ikke like lett å holde seg oppe hele tiden, når familien er langt unna og deadlines kommer smygende fra alle kanter. Jeg har ikke lest en bok siden sommerferien, har ikke tegnet siden i våres og kan nesten ikke huske sist gang jeg brukte en kveld på å male og høre på musikk-

20131016-145948.jpg

20131016-150002.jpg

20131016-150010.jpg

20131016-150017.jpg

20131016-150024.jpg

20131016-150040.jpg

20131016-150054.jpg

One thought on “161013

Leave a Reply

