111013

IMG_5050 IMG_5053 IMG_5115 IMG_5127 IMG_5201

Det er endelig blitt fredag, endelig helg. Jeg har hundrevis av bilder fra Seattle som jeg ikke vet om jeg får gått igjennom og redigert før juleferien, så her kommer en håndfull små detaljer.

Denne uken har jeg vært overveldet av alt. Etter en helg med lite søvn var det ikke den aller blideste personen som dukket opp til timen mandag morgen, og det tok et par dager å finne tilbake til en normal dagsform igjen. Jeg har hatt deadlines, prøver, og senere i kveld skal jeg levere inn det som forhåpentligvis er min billett inn i student-arbeids-livet som Art Director. Men først må søknaden lages, bilder må sorteres og velges, og alt dette før innlevering klokken fire. Før jeg starter på jobb halv fem. Heldigvis, midt i alt kaoset, gikk det opp for meg at dette er nest siste uka av denne halvdelen av semesteret. Det betyr at etter neste uke har jeg en bitteliten høstferie hvor jeg kanskje greier å ta igjen, for så å ligge et steg foran neste halvdel. Etter mye forvirring har jeg plutselig plukket opp et nytt 8-ukersfag.. De siste 8 ukene av semesteret kommer jeg til å boltre meg med 19 credit hours, i forhold til de 15 jeg sliter med nå-

Men det betyr også at det er kun 10 uker igjen til jeg setter meg på flyet hjem til Norge, for julefeiring, hytteturer, familiekos og venninnekvelder. Så lenge jeg har et mål i horisonten kan stresset bare komme. Jeg fikk et tips av en tidligere student på skolen min, som foreslo at man burde dele opp deadlines, så det ikke virker for stort og lett å sette til side. Ellers har jeg også funnet ut at man må ha små mål innimellom, små pauser og planlagte øyeblikk hvor man kan slappe helt av og ikke tenke på noen ting. Med små mål i sikte er det lettere å pushe seg selv igjennom det man holder på, slitsomt eller ei.

Leave a Reply

