150913

I dag sitter jeg på gulvet igjen. Teppet klør i overkant mye, og jeg drømmer om tregulv og ulltepper; ihvertfall et stort arbeidsbord og en god stol. Mye bordplass og dagslys på overflaten. Vinduene slipper inn nok lys, men arbeidsplassen i indianerstilling på bakken, omringet av aviser og notatbøker, er ikke helt som den kunne vært. I går var jeg på (amerikansk) fotballkamp og jobbet fram til det nesten var midnatt. Jeg sloss fortsatt med forkjølelse, men kjemper meg igjennom den, later som den ikke eksisterer. Lager smoothie med ingefær, eple, spinat og rødbeter. J rynker på nesa, fargen er guffen, men resultatet fantastisk. Jobber med gruppearbeid og en gruppe som ikke vil samarbeide, skriver en artikkel som skal trykkes på onsdag og forbereder meg til første eksamen på tirsdag. Så fort jeg fullfører en oppgave rekker jeg så vidt å trekke pusten før jeg begynner på neste.

Begynner å innse at sommeren har slutt. Temperaturen har nådd 38 helt fram til forrige uke, men nå begynner den sakte å sige nedover mot akseptable høstgrader. Kan ikke lenger plukke tomater i hagen til besteforeldrene mine, selv om grønnkålen fortsatt står til full disposisjon. Har ikke lenger tid til å utforske små nabobyer, bruke en hel dag på å traske mellom små hus, kirker og vindmøller. Dagene tilbringes i evig rotasjon mellom stuegulvet foran laptopen, i diverse klasserom og på sykkelstien mellom de to.

IMG_3046 IMG_2731 IMG_3292 IMG_3099 IMG_3225 IMG_3275

Leave a Reply

