130913

20130912-150953.jpg20130912-150958.jpg

(Vintage skjørt og topp fra Living Doll)

Et bilde sier mer enn tusen ord, og i denne sammenheng trenger jeg ikke fortelle dere at jeg må kjøpe meg veske, etter at dere ser hvor (u)elegant jeg sjonglerer tingene mine på vei hjem fra Internship Night, som jeg deltok på tidligere denne uka.

Ukene fortsetter å fly forbi. Jeg har hatt innleveringer 3 av 4 dager denne uken, og nå som det endelig er fredag har jeg fri og muligheten til å gjøre lekser hele dagen. Det er rart hvordan ting forandrer seg; jeg har alltid kommer unna med å gjøre minimalt med arbeid. Jeg har brukt tid på andre ting, men fortsatt gjort det bra. Ikke bare bra, men veldig bra, og dermed har jeg ikke følt noe behov for å jobbe hardere, produsere bedre. Men nå som jeg er i et miljø hvor jeg må arbeide, må lese hvert ord av hvert kapittel før timen og lese igjennom oppgavene mine tre-fire-fem ganger før jeg trykker på “print” er jeg faktisk mer motivert enn noen sinne. Det er veldig tydelig at jeg har trengt et dytt i baken, og med “kun” to år igjen før jeg er ferdig, har jeg plutselig fått behov for å gjøre alt, prøve alt og få mest ut av den tiden jeg har her. Jeg tar 17 credits; vanlig fulltid er 12, og det meste man har lov til å ta er 18.. På toppen av mine to jobber, restaurant og skoleavis, har jeg funnet ut at jeg vil involvere meg mer og har søkt på stillinger i både PRSSA og skolens “AD-club”, PR og reklameklubbene for studenter. Jeg har begynt å se på internship, både til neste semester og til sommeren, og har begynt å gripe alle muligheter til å skaffe meg kontakter, erfaring og punkter på CV-en. Det er rart hva skolegangen her borte gjør med en; plutselig får man muligheter kastet mot seg og realiteten av hva jeg gjør har blitt større og mer levende i mine øyne.

Leave a Reply

