Første skoledag

20130826-180549.jpg20130826-180553.jpg

Akkurat nå sitter jeg her og spurtskriver en artikkel som jeg egentlig burde hatt ferdig innen nå. Jeg har allerede tatt på meg to oppdrag for avisen, og første dag som junior er overstått. Mandagene mine er ikke så altfor stressende, men denne morgenen har vært produktiv og svett. Jeg har løpt en tur, vasket klær, tatt bussen til skolen, kjøpt en skolebok, drukket kaffe med Katie i ca 40 minutter, hatt JOUR201-editing time som jeg enn så lenge bare har positive, og lett stressede, ting å si om, trampet meg til treningssenteret, gått igjennom et intervju med direktøren der, trampet meg tilbake til bussholdeplassen, ventet på bussen i 20 minutter, sittet på bussen i 40, skrevet 700 ord på artikkelen min og tatt en smoothie-pause; alt dette i ca 36 varmegrader og med blodige gnagsår på alle ben. Jeg vet ikke helt hva livet mitt er i dag, men jeg må fortsatt finne ut hva jeg skal lage til middag, skrive et par hundre ord til på samme artikkel, få tak i fotografen jeg skal intervjue før neste, og bli helt sikker på hvor jeg har time i morgen klokken ni. Universitetet er delt opp i to campus, og forrige semester hadde jeg utelukkende fag på det ene, men nå har jeg meldt meg opp til et på det andre, og det kan by på problemer.

Høstens  fag

  • JOUR201 – Editing
  • JOMC163 – Videography
  • JOMC165 – Web Design
  • ADPR251 – Introduction to Advertising/PR
  • ADPR283 – Advertising Planning & Strategies
  • TMFD206 – Textiles

Det sistnevnte er mitt naturfag for graden… Ettersom jeg skal ta en minor, eller konsentrasjon, i tekstil og motedesign kan jeg ta fiber og tekstillære for å fylle opp et lite hull som trengte en lab. Det kan jo bli veldig spennende; jeg har allerede plukket opp en av bøkene som kun inneholder stoffbiter og blanke sider som må fylles. Jeg gleder meg faktisk veldig til å lære mer om tekstiler og deres kvaliteter.

Men nå skal det skrives og redigeres, og kanskje jeg utover kvelden finner tid til å legge ut flere av bildene jeg har liggende på lager..!

FORRESTEN:

20130826-180458.jpg

Leave a Reply

