Colorado, dag to

Lørdag morgen våknet jeg tidlig tidlig, ettersom jeg sov på sofaen rett under to takvinduer, og solen sto opp rundt fem-tiden. Vi spiste en rask frokost før vi satte oss i bilen for å rekke Farmers Market, ettersom resten av dagen var satt av til familieselskap, som var hovedgrunnen til reisen vår. Vi kjørte til Boulder County Farmers Market, og fra alle reisene mine til forskjellige Amerikanske byer, har jeg alltid satt pris på å få kommet meg til disse markedene. Lokale bønder og forskjellige håndverkere, bakere, såpemakere og det meste du kan tenke deg, samles under åpen himmel, vanligvis en gang i uken hele sommerhalvåret.

IMG_3548

IMG_3555

Vi kjøpte brød fra Udis bakeri, som er basert i Colorado, men også selger varene sine hos forhandlere over hele landet. Økologisk og ferskt, ikke som posebrød, som er det man oftest finner.

IMG_3559 IMG_3561 IMG_3562 IMG_3563 IMG_3576 IMG_3578

Han her sto for seg selv og laget kaffe, og vi fant ut at han kun lager og selger kaffe for dette ene markedet, resten av uka har han en vanlig kontorjobb. For en fin hobby!

IMG_3581 IMG_3583

Vi tok oss tid til å skåle i kaffe og thai-iste og dele en pecan-roll før vi måtte tilbake for å gjøre oss i stand, for vi skulle jo i 50-årsbryllups-lag. Forsåvidt det tredje gullbryllupet jeg har feiret denne sommeren..

IMG_3621

Sammenkomsten kan kort oppsummeres, på tross av at den skulle vare i tre timer, men vi var der i åtte. Jeg kunne legge enda flere -menninger til på listen, og enda et par reiseinvitasjoner og åpne hus om det skulle trengs.

IMG_3632

Leave a Reply

