Colorado, dag en

Fredag ettermiddag, ca klokken 3, ankom vi Denver internasjonale flyplass, ble plukket opp, og var straks på vei inn mot byen. Våre første to stopp lå i Colfax, og var en fantastisk bokhandel og så en musikkbutikk av en annen verden. Startet kjapt med å kjøpe med meg to bøker; en stor fotobok og en fin liten brukt roman.

Mormors venninne Shirley og hennes mann, Tom, vartet oss opp fra første øyeblikk, og vi ble kjørt til og fra alle steder fra dag én. Vi møtte deres sønn og hans lille familie på Steuben´s, en liten retro restaurant med en innbydende meny og imponerende mange forskjellige cocktails å by på. Maten var en blanding av klassiske “diner”-måltid og typiske hjemmelagde retter, som chicken pot pie, og både kjøtt, fisk og vegetarianske alternativer.

IMG_3407

IMG_3418

de to beste (og farligste) ordene som finnes, selvsagt dukket vi opp midt i happy hour og feiret med drinker og dobbel forrett.

IMG_3429 IMG_3430

en med fiol- og lavendelsmak, og min Immigrant (Whiskey, Averna Amaro, Fernet Branca og Maraschino Liqueur)

IMG_3432 IMG_3436bw

Så innmari søte; Missy og Phoebe

IMG_3478 IMG_3443

IMG_3453bw

Phoebe med pappa. Det skal ikke så mye til for å underholde med det ansiktet. Så nydelig.

IMG_3445  IMG_3505

Vi forlot restauranten men ble møtt av dette synet. Kombinasjonen regn og sol er kanskje det fineste jeg vet.

IMG_3509

Vi sa hadet til Tims familie og kjørte lenger inn i byen, helt ned til business-distriktet og 16th St Mall, en gågate midt i sentrum med muligheter for shopping, restauranter, mikrobryggerier og alt for mange interessante barer.

IMG_3519

Helgens reisefølge.

IMG_3524 IMG_3530IMG_3528

Og i det solen ble helt borte satt vi oss i bilen igjen og ble med hjem til Tom og Shirleys ranch, som var hjemmebasen for turen. Det skulle ikke mer enn en liten bytur for å få meg i godt humør og for å minne meg på hvor mye jeg elsker å reise og oppleve nye steder. Av en eller annen grunn har jeg aldri vært i Colorado før, men det tar nok ikke så lang tid før jeg finner veien dit igjen. Det er jo tross alt nabostaten min…

Leave a Reply

