170513

Min 17. mai inneholdt mye kollektiv trafikk, og et fint knippe med mennesker. Dessverre er jeg fortsatt kjempe nervøs med det nye kameraet mitt, og de eneste bildene som kom ut av dagen er et par kaffe-og-Frida bilder, pluss et par fra Karl Johan. Etter å ha knytt, strammet, rettet og fikset på alt som kan fikses på en bunad, tok jeg t-banen inn til byen for å overraske Frida på jobb. Det ble til at hun overrasket meg, ved å lage meg kaffe og spandere croissant. Det gikk opp for meg at jeg aldri hadde vært i hovedstaden på den 17. før, ettersom vi vanligvis har troppet lojalt opp på barneskolen for tog og aktiviteter. Jeg tok beina fatt og gikk ned til Nationaltheatret for å møte på Eirin og Nicolai, men der nede var det hundre prosent umulig å finne noen, så jeg gikk videre opp mot St.Hanshaugen. Og så, heldig for meg, kom jeg på at det hadde vært hyggelig å finne ut hvor Aurora var, og hvor var hun? Jo, hun var også på vei fra sentrum til St.Hanshaugen, så vi fortsatte gåturen i lag, i matchende Vest-Telemarks bunader. Til slutt fant jeg igjen min flotte kollokviegruppe, fikk tid til ca en time med dem, før jeg tok t-banen hjem igjen, spiste familiemiddag, og tok t-banen tilbake til St.Hanshaugen igjen.
Resten av kvelden forflyttet vi oss mellom to-tre steder, bestilte en to-tre øl og t-banet til slutt hjem igjen, hvor jeg utførte ukas gode gjerning og hjalp en overfestet fyr hjem igjen. Håper jeg jo, da.

Oppsummeringer er kanskje ikke min sterkeste side, men nå kommer ihvertfall bildene.IMG_0129 IMG_0115 IMG_0116 IMG_0128 IMG_0150 IMG_0153 IMG_0154Choies-The latest street fashion

Leave a Reply

