070313

 

 

Det som kanskje er mest irriterende med uorganiserte lærere, er at de dagene jeg begynner på skolen 8 og må ta bussen i 7-tiden, har jeg en pause fra 9 til 14.00. Pausen er ok, men hallo, jeg bruker all den tiden på å komme meg til skolen, vi blir vist en tjue-minutters power-point uten noe hjelpsom informasjon på, og så blir vi bare sendt derfra, 40 minutter før tiden. Så jeg bruker all den energien på å komme meg hit, tidligere enn jeg egentlig orker, for tjuefem minutter med ingenting. Og så har jeg ikke neste time før om mange timer..! Heldigvis har jeg ting som må gjøres, og jeg har kapret meg et hjørnebord ved et stort vindu.

20130307-085657.jpg

20130307-085724.jpg20130307-085732.jpg

Endelig har jeg begynt å bruke pulten vi har hatt stående, men vi har enda ikke en lampe jeg kan bruke, og derfor kan jeg bare jobbe her når det fortsatt er lyst ute. Og så har jeg tatt buss, mye.
20130307-085741.jpg20130307-085800.jpg

 

 

Var publikum under en debatt om skytevåpen og lover, og jeg tror aldri jeg har følt meg så utenlands og langt hjemmefra som under og etter dette. Med en relativt liberal tankegang, og en oppvekst i Norge, er følelsene om mange aktuelle temaer så langt unna mesteparten av de lokale Nebraska-ingene.

I går hadde jeg første fototime, og om 8-ukers faget jeg hadde i grafisk design var slapt så gjør nok disse åtte ukene opp for det. Timen er i regi av journalistikk-skolen, og er dermed ikke et fotokunst-kurs, men heller et teknisk kurs i å kunne bruke digitale speilrefleks. En introduksjon til fotojournalistikk, men på et veldig enkelt nivå. MEN vi får nok å gjøre for det. 100 bilder skal leveres inn hver uke, i tillegg til en fotooppgave, 3-4 tekstbok kapitler som skal leses, og 3 eksamener i løpet av åtte uker. Kanskje jeg kan love litt flere bilder her inne, i og med at kameraet nå kommer til å følge med meg som en ekstra kroppsdel fram til slutten av dette semesteret.

 

One thought on “070313

  1. jeg begynner å følge med litt her jeg, om det er innafor? plutselig var du i Nebraska, og jeg har bestemt meg for å bli lege. its crazy. i en drømmeverden hadde det vært gratis med fly til nebraska, og så hadde jeg flydd over for en liten tur for å bli kjent med deg mer ordentlig, for det er så hyggelig at vi møttes i høst! håper alt er bra!

Leave a Reply

