2-1

Photo on 2013-02-26 at 23.19 Photo on 2013-02-26 at 23.20 #3 Photo on 2013-02-26 at 23.20 #4 Photo on 2013-02-26 at 23.23 #2 Photo on 2013-02-26 at 23.20 #2

I går fylte jeg 21! Og tilfeldigvis er 21 en riktig morsom alder i USA, for plutselig kan man bestille margaritas med fajitasene, kjøpe billig rødvin på bensinstasjonene og flaskeøl på take-away restaurantene. Rart sted, noen ganger. I går ble jeg vekket med frokost på sengen og dro morgenen så langt jeg kunne med latte i sofaen og serier på pcen. Hoppet over morgentimen, løp en time, hadde kunsthistorie og kom hjem til gave, bursdagshatt og ballong i stua. Jeg bor med verdens søteste person. Middagen spiste vi med hans foreldre og lillesøster; margaritas, meksikansk mat og sombrero på hodet, etterfulgt av en gratis tequila-shot og bursdagssangen på spansk.

I kveld kjører jeg på med ny margarita runde, denne gangen med mormor, før jeg i morgen feirer med et par venner, fredagen planlegger pizza-og-film kveld med begge mine besteforeldre og så på lørdag reiser jeg til mammas hjemby hvor slektninger og venner dukker opp for vinsmaking og mat. Den lengste og mest ufyllende bursdagsfeiringen jeg har hatt, ihvertfall.

Selvsagt titter skolearbeidet fram mellom alle strabasene; koser meg både med fire prøver den neste uka, to innleveringer og ymse lesing og et gruppeprosjekt. MEEEN jobbingen min begynner å vise seg, og i dag ble jeg invitert til å bli med på et utenbys seminar, alle kostnader dekket, med MEDIA LAW, klassen min. Hallo, så mye som jeg strever og jobber rumpa mi av i det faget og så får jeg beskjed om at “du er så flink at du skal få bli med hit” Helt greit.

 

HURRA

 

Leave a Reply

