090213

Endelig har stipendet blitt lagt til i filen min, og semesterprisen min har dermed sunket fra litt over 60.000kr til et sted i underkant av 25.000kr. Helt ok, ettersom skolepengene skal betales innen tirsdag og jeg fortsatt ikke har fått noe svar fra lånekassen. Betaler derfor fra egen lomme fram til lånet begynner å renne inn på konto. Kjenner at jeg savner utdanningssystemet i Norge når det blir så mye rot med alt her. Snakker med en person som sender meg til en annen person som sier noe annet enn de jeg først snakket med. Tar heisen til ellevte etasje, får et dokument underskrevet som jeg skal levere til kontoret i første etasje, osv. Pluss at telefon og elektriskregning må betale ASAP.

De siste dagene har jeg kommet hjem fra skolen stuptrøtt, så alt jeg har greid å få til i løpet av døgnets 24 timer er en halvengasjert skoledag før jeg legger meg på sofaen hjemme og fullfører med ca ni timers søvn. Derfor har jeg ikke mye spennende å melde fra om, annet enn at jeg kan si meg godt fornøyd med et par karakterer allerede, noe som tilsier at jeg har gjort et godt valg ved å flytte meg hit, utdanningsmessig. 100% i grafisk design, ca 90% i øvrige fag og 106(!)% i kunsthistorie. Jeg må jo få lov til å skryte litt av slike oppnåelser etter mange år med umotivert skolegang.
Egentlig skulle vi være publikum under en marijuana debatt på skolen som visstnok skulle være veldig bra, men selvsagt leste jeg feil på tidene og vi dukket opp to og en halv time for tidlig og bestemte oss til slutt for å dra hjem så jeg kunne skrive ferdig en oppgave i stedet..

Men i dag er det helg, endelig. Jonas har laget frokost til meg og er ute og kjøper en donut fordi jeg plutselig fikk lyst på en. Heldig med han der🙂 Og så ligger resten av dagen åpen og fri foran oss. Har en halvdrukket kanne med kaffe på bordet og sol som flommer inn igjennom persiennene. Har også hørt rykter om at det skal bli opp mot 11 plussgrader utover dagen. Akkurat nå høres vinden utenfor lite lovende ut, men krysser fingrene for at jeg kan sitte i parken senere og late som om det er vår.

20130209-111108.jpg20130209-111115.jpg
J
eg har tilbrakt en del tid med Taylor, og på onsdag hadde vi gratis kiropraktortime sammen som startet med en hysterisk dårlig introduksjonsfilm vi måtte se ferdig før vi kunne snakke med noen andre. Det hele endte med at vi bestilte sushi og hun søkte jobb.

20130209-111121.jpg20130209-111130.jpg
ekstreme mengder med sushi hjemme i leiligheten, og så en ny date med Taylor mellom timene mine.

20130209-111136.jpg20130209-111143.jpg
har jeg nevnt at jeg ikke forstår meg på det amerikanske folket? bak denne jenta i shorts gikk jeg og frøys i jakke, skjerf og forede støvlet. minus to grader, hallo…

20130209-111150.jpg20130209-111155.jpg
 GOD HELG!

nå skal jeg spise donuts, drikke mer kaffe og føle meg litt ekstra amerikansk.

Leave a Reply

