050213

I dag leser jeg til eksamen; kunsthistorie og sosiologi. Vi har begynt et magasin-prosjekt i medietimen og har unnet meg VS-magazine på tross av at husleien akkurat er betalt og jeg bare venter på at elektrisk- og telefonregningene skal hive seg over meg. Krysser fingrene samtidig for at skolen snart får ut fingeren og både tilegner meg stipendet jeg har i vente, og får sendt all dokumentasjon til lånekassen så jeg slipper å bekymre meg så mye for penger. Hadde jo jobbintervu som falt igjennom og planlegger egentlig bare å leve på lånekasse-penger fram til jeg kommer hjem i mai og kan spare meg opp en ny kapital jeg kan leve videre på. Det er mange ting som er uvant med det å flytte ut, spesielt når jeg har flyttet ut og ikke har en jobb for tiden..

Over helgen har vi hatt besøk av et annet vennepar; Hudson og Phalin + vært i “julebord” i regi av La Paz, restauranten Jonas jobber i. Ikke at vi ble så veldig lenge; det å være under 21 på en fest hvor alle er over og baren er åpen er mindre festlig, i hvertfall i dette miljøet. Så det ble eksamenslesing og leksegjøring på meg mesteparten av tiden denne helgen. Egentlig er det litt rart å tenke på at jeg sikkert har jobbet mer og hardere med skole denne første måneden enn jeg gjorde hele høstsemesteret på UiO. Har også begynt å kikke så smått på skoler for Master´n, selv om jeg er tre år unna den tid. Sånn ca. Men det er deilig med konstant motivasjon og inspirasjon til å jobbe mer og bedre med alt på skolen. Neste uke skal jeg delta på et arrangement hvor elever får møte representanter fra forskjellige firmaer og skoler for å få litt mer peiling på hva jeg skal fortsette med i fremtiden. Informasjon om internship og utplasseringer + muligheter til å skaffe litt kontakter før jeg starter jobbsøken om et par år. Forhåpentligvis kan jeg få litt mer innsikt inn i om og hva jeg skal studere videre, og vite hva jeg må gjøre for å få stipender og økonomisk støtte for å utføre dette.

Forresten har jeg ambisjoner om å begynne å ta med kameraet litt mer ut på tur, og ikke bare satse alt på iPhonen, men det kommer når det kommer. For nå skal jeg sette meg enda lenger inn i renessansekunst og sosiologiske begrep og teorier. +begynne å planlegge en kunstanalyse som skal leveres inn på fredag. OG lese ferdig et dramastykke. OG utføre dette magasinprosjektet.

20130204-144147.jpg20130204-144153.jpg20130204-144159.jpg20130204-144204.jpg20130204-144208.jpg20130204-144215.jpg20130204-144225.jpg20130204-144234.jpg20130204-144240.jpgHA EN FIN MANDAG/UKE

Leave a Reply

