snow day

Da jeg våknet i dag ble jeg møtt av en by dekket i snø, endelig! Jeg har savnet ordentlig vinter og man blir så utrolig lei av å føle seg sesongløs. Men så snødde det og som vanlig blir denne lille rare byen snudd på hodet.

Her kommer essensen av livet i Nebraska: det er ca fem minusgrader ute og et normalt snølag på ca 30 cm. Høyst ordinært vintervær, ville nok de fleste Ola og Karier si. Ingen grunn til panikk og/eller kaos. Men her, på tross av at det skjer hvert år, går samfunnet midlertidig i oppløsning. Skolene er stengt ( med unntak av den jeg går på, helt seriøst ) folk tar fri fra jobben og bussjåføren advarer alle mot at det kanskje er glatt der ute. Men, creme de la creme, kremen av hele denne sinnsyke situasjonen er kanskje kontrastene mellom mine medstudenter. I dag har jeg gått i mellom tre bygninger på campus, altså ikke så veldig langt, og rukket å se både mennesker i finlandshette, og mennesker i shorts og t skjorte gående like ved siden av dem

20130130-135419.jpg20130130-135430.jpg20130130-135441.jpg20130130-135454.jpg20130130-135448.jpg20130130-135514.jpg20130130-135525.jpg

 

Heldigvis for meg bestemte professoren min seg for å gi oss alle fem ekstrapoeng fordi vi dukket opp på tross av snøen. Etter dobbel mediatime tok jeg turen til helsekontoret, fikk vaksinekortet mitt registert og satt opp time i morgen for tuberkulose-test og influensavaksine. Hurra….

Leave a Reply

