290113

 

Alt går så treigt på denne skolen. Jeg mangler flere dokumenter som skulle være lagt til min fil for lenge siden, og er havnet midt i en ond sirkel av godkjennelser og skolepenger som må betales. I og med at 70% av skolen består av ansatte og bare 30% av studenter kan det da ikke være så vanskelig å gi meg noen gode svar? Tar det virkelig en hel uke å svare på en enkel liten mail?

 

Utenom det tekniske og offisielle så går skolehverdagen fint fremover. Har mine fire første “eksamen” denne uka og neste; media på fredag + en prøve i det andre mediefaget som skal taes med hjem og gjøres over helgen. Så har jeg sosiologi og kunsthistorie på tirsdag. Egentlig er det ikke så ille i det hele tatt; det er ganske deilig å ha eksamen og store deler av den endelige karakteren min spredd utover. Må photoshoppe fire bilder før fredag, men er ikke så veldig bekymret for den oppgaven. Skulle heller ønske at vi fikk utfordre oss selv litt mer kreativt istedenfor å bare redigere farger…

 

20130129-094216.jpg

 

Vårt første forsøk på å lage glutenfri pizza. Overraskende god smak og konsistens, bare synd at jeg greide å kline deig utover hele komfyrplaten som ikke gikk an å vaskes bort. Nå eksploderer det nærmest en røykbombe hver gang vi prøver å steke noe på den..

20130129-094223.jpg

passe fornøyd med ny kaffemaskin.

20130129-094230.jpg

 

Fredagsmiddag

20130129-094239.jpg

 

Blodappelsiner, igjen

20130129-094244.jpg

 

Lørdag jobbet Jonas sent så jeg brukte kvelden på lekser, og spiste frokostblanding til middag.

20130129-094249.jpg

 

Glutenfrie blåbærpannekaker. Overraskende nok er pannekaker med glutenfritt mel og mandelmelk mye bedre enn helt vanlig pannekaker. Spesielt med blåbær og ingefær sirup på.

20130129-094254.jpg

Besteforeldrene mine feirer 50-års bryllupsdag denne uken, så jeg slo til med blomster og melkesjokoladehjerter.

20130129-094259.jpg

Og her er han, med nytt spill i xboxen etter å ha kjørt meg fra bygning til bygning på leting etter en UPS-“drop box” for å kunne levere tilbake sandalene jeg bestilte som var altfor store for meg.

 

Nå har jeg i underkant av fem timer til å gjøre alle lekser; lese et par kapitler til i morgen og pugge til eksamenen jeg skal ha på fredag. Pluss kanskje litt photoshopping, om jeg rekker det før kunsthistorietimen min begynner. Og så må jeg sette i gang en ny jakt etter lunsj som ikke er frityrstekt eller kjøtt på kjøtt. Elsker midvest-USAs matvaner. Fett og flesk og bacon og kjøtt. Elsker det…

 

Leave a Reply

