det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær

Nå kommer det mange tanker og innlegg på løpende bånd, men den iskalde vinden jeg har trosset i hele dag minner meg på hvor norsk og robust min innstilling er. På tross av at jeg hater å være kald, strekker meg etter varm drikke så fort minusgradene melder seg og pakker meg inn i ull og dun til jeg ser sfærisk ut, så lever jeg ihvertfall etter gode norske ordtak. “Det finnes ikke dårlig vær, bare dårlig klær.” Her i den bipolare værstaten Nebraska, her finnes bare dårlig klær. Jeg kjemper mot vinden, kjenner at ansikt og ører blir iskalde, på tross av boblejakke, votter, saueskinnssko og megaskjerf. Hva går de andre med? Her og der kan det hende jeg kommer over et menneske med en jakke på, kanskje til og med en lue, eller finlandshette. Men majoriteten? Hettegensere… Olabukse, t-skjorte og så en hettegenser. I -20 grader! Og så finnes det en og annen idiot som matcher hettegenseren sin med shorts… (!) Ikke at jeg prøver å si at jeg er så mye smartere eller bedre enn alle disse tullete og nesten-nakne amerikanere, men herregud nordmenn, så fornuftige dere er! Også joggesko da… New Balance treningssko, og ikke de som plutselig er blitt så “trendy” hjemme, men ordentlig joggesko, i alle temperaturer og alle værforhold. Fordi stoff og litt plast, kanskje en anelse hvitt skinn her og der, beskytter mot kuldegrader og bitende isregn..? Da, på tross av min anti-Uggs holdning, melder jeg meg heller på lag med de uspiselige fot-putene, de holder ihvertfall på varmen.

NE

 

(tenkte jeg bare skulle bruke anledningen til å vise fram mine nyutviklede grafisk design ferdigheter) /egentlig ikke

 

Men ellers har jeg bestilt høye oransje Calvin Klein sandaler som skal komme i posten i dag, så jeg vet ikke egentlig om jeg kan uttale meg trygt om det å være upraktisk..

Leave a Reply

