skoleprat

De siste to ukene har jeg kost og slitt med alle mulige Adobe program. Grafisk design, eller JOMC164, er kun et 8-ukers fag og er nesten uten veiledning. For det meste får vi kommentere på hverandres arbeid, noe som tar ca en og en halv time, så fyker vi igjennom en power point-presentasjon, får tildelt neste ukes oppgave og så er vi fri. Forrige uke lagde vi monogrammer og logoer, denne uken lager vi forsider. Uheldigvis må vi inkludere en skole-logo på siden, men det er vel det som er utfordringen.

Hovedproblemet mitt er alt for lite veiledning, ingen hjelp med programmer som er helt nye for meg og ingen ordentlig undervisning. Problemet er også perfeksjonisten i meg som ser et bilde i hodet, men ikke har de riktige tekniske ferdighetene for å fullføre. Også er det han her da.. Ikke at den er så forferdelig, egentlig er den ganske nøytral og enkel, men plasseringen ødelegger alltid for noe.

 

Problem nummer tre, som egentlig er nummer én, det kaaan hende at macen min har falt i bakken en gang for mye og det kaaan hende at det som skal være museklikker bare klikker. Henger seg opp og gjør som den vil. Må kanskje vurdere å kjøpe meg en ekstern mus…

Har også opplevd nyttigheten i det å lese alt som skal leses + skrive notater igjennom hele prosessen. Plutselig hadde jeg kun riktige svar under en prøve i Media Law-timen. Men jeg kjenner godt at det å være en lokal innfødt mest sannsynlig er enklere når det kommer til noen media-fag. Plutselig skal vi svare på spørsmål om lokalnyheter, noe jeg enda ikke har greid å sette meg helt inn i; leser heller om flammende brunost hjemme i Nord.. Også er det all den informasjonen man bare har og kan om man er amerikaner. Lover og konstitusjonen og sånt. Det betyr vel egentlig bare at jeg må arbeide dobbelt så hardt for å oppnå samme resultat, meeeeen, jeg har ihvertfall sosiologi som er en liten dans på roser. Og kunsthistorie som bare er kos og godteri.

Nå skal jeg prøve å lage middag uten å bruke penger. Det er farlig hvor fort pengene forsvinner..

One thought on “skoleprat

  1. Høres ut som en spennede skolehverdag så langt! Litt dumt med lite veiledning i grafisk design da, men så finnes det heldigvis drøssevis av artikler og tutorials på nettet og så er det bare å spørre hvis det gjelder photoshop eller indesign, jeg begynner å få greie på de nå. God helg🙂 xx

Leave a Reply

