langt fra Norge

Været og butikkene er kanskje de to tingene som oftest minner meg på hvor langt vekk fra HJEM jeg befinner meg. Fra øyeblikket jeg landet, tre dager etter nyttårsaften, ikke to uker etter julaften enda, var butikkhyllene dekket i rosa, rødt,  hjerter og kosedyr. Valentines Day er fortsatt tre uker unna og hvor enn jeg går, selv om jeg bare skal raskt inn i butikken for å kjøpe vann, melk og appelsinjus er jeg omringet av kjærlighet og materialisme. Også er det alle de rare smakene; pizza på alt. Pizza på popcorn, pizza potetgull, pizza, pizza, pizza. Og ost. Alt finnes med ost på, men god ost koster nesten mer enn det gjør i Norge. Selv savner jeg Jarlsberg på grovbrød og myk President Brie til en rimeligere penge enn her.

Også er det været da… For bare fire dager siden var det pluss 15 grader og sol ute. Det kjentes ut som vår, og om joggeskoene mine hadde dumpet ned i postkassen min i tide, ville det vært helt perfekt vær for en lang joggetur utendørs. I går begynte det å snø, og temperaturen har falt til minus 10, pluss iskald vind som biter igjennom alt man har på seg. 20130121-145206.jpg

20130121-145210.jpg

20130121-145216.jpg20130121-145221.jpg

Vi utnyttet fridagen (Martin Luther King Jr Day) til å løpe ærender, gjøre narr av Amerikanske produkter og til å kjøre til “downtown” for gratis kaffe, pluss en pose ikke så gratis kaffe. Været skifter raskere enn jeg greier å holde orden på, og selv om jeg sliter meg igjennom minus 12 grader, i motvind, skal det bli pluss 10 igjen til helgen. Krysser fingrene for en tidlig og varm sommer før jeg flykter hjem til Norge igjen i begynnelsen av mai.

20130121-145226.jpg

20130121-145232.jpg

20130121-145239.jpg

20130121-145245.jpg20130121-145250.jpg

20130121-145259.jpg

 

One thought on “langt fra Norge

  1. Haha, jeg kjenner meg igjen i Valentine’s Day-hysteriet! Tilbragte tre uker i Florida i februar en gang, og hele staten var rosa! Her er det også omskiftelig vær; vi får bare putte både solbriller, lue og paraply i veska når vi går ut, hihi. Klem fra Paris!

Leave a Reply

