150113

I går fikk vi endelig internett i leiligheten, OG et nytt soveromsvindu. Jeg har brukt enda mer penger, på både Adobe Creative Suite og en kaffe maskin som jeg utålmodig nok venter på skal dukke opp i postkassa. Utenom dette har mye tid gått til å vente på internett-installørene, pønske på hva vi skal spise til middag; en krevende nok utfordring ettersom jeg ikke spiser kjøtt og J ikke spiser gluten eller melkeprodukter for øyeblikket. Der er nok mitt ugjennomtrengelige skjold for “The Freshman Fifteen”, en 7-8 kg en ny student forventes å legge på seg i løpet av førsteåret. Enn så lenge, ihvertfall.

Nå har vi ihvertfall internett i hjemmebasen, og snart en kaffemaskin! Hittil har jeg levd på instant-kaffe-poser fra Starbucks, som overraskende nok smaker mye bedre enn forventet.

Dagene går også til å slite meg igjennom medie-jus faget mitt, forstå det amerikanske systemet og til å fly igjennom pensum innenfor alle andre fag. Det kan jo egentlig tolkes som gode nyheter. Også tar jeg bilder av nærmest all mat jeg spiser og nesten alt annet også. Lever fortsatt i en “ny iPhone”-sky av glede og teknologi. Leker òg med photoshop og lager personlige logoer med en musepeker som har bestemt seg for å ikke fungerer altfor optimalt.

Jeg har lest ut en bok, skal starte på en annen, og ta en prøve i det amerikanske lovsystemet en eller annen gang i løpet av uka. Ikke i dag.

 

hej

20130114-105140.jpg

20130114-105149.jpg

20130114-105200.jpg

20130114-105210.jpg

20130114-105217.jpg

20130114-105222.jpg

20130114-105230.jpg

Leave a Reply

